
Skarpe kantar
Anmeldelser (3)
Bok: Skarpe kantar
Intens plot twist
sina
Skeiane ungdomsskole
25.11.2025
Det jeg likte best med Skarpe kanter var at den hele tiden overrasket meg. Jeg ble dratt inn i Majas liv. Språket er enkelt og ekte, så det er lett å leve seg inn i historien. Det mest spennende var plot twisten mot slutten, da sannheten om Adam og det som egentlig hadde skjedd kom fram, det snudde hele historien og gjorde boka enda mer intens. Jeg likte hvordan forfatteren bygde opp spenningen og lot meg tro en ting, for så å sjokkere meg me en helt annen slutt. Det gjorde at jeg aldri kjedet meg, og derfor gir jeg boka terningkast 6.
Bok: Skarpe kantar
skarpe kantar
agnes
Bø ungdomsskole ROGALAND
18.11.2025
Denne boka synes jeg var spennende og litt trist. jeg ville ikke legge fra meg boka fordi den var så spennende og gøy. Boka har både kjærlighet, krim og spenning. Det synes jeg er en veldig bra kombinasjon og blir en god bok. Boka får meg til å tenke, det er så mye som skjer og så mange forandringer for Maja. Det er vanskelig å se for seg.
Språket synes jeg er veldig bra, og Therese skriver på en måte som får det til å virke ekte og troverdig.
Dette synes jeg er en super bok. Den forteller godt hvordan det kan være å miste noen og hvordan enkelte personer kan forandre alt. Jeg synes virkelig denne boka burde blir nominert. Jeg gir terningkast 5+
Bok: Skarpe kantar
Mye på en gang
Kristin
Bø ungdomsskole ROGALAND
13.11.2025
Jeg synes boka var bra og den er godt skrevet men den er veldig rotete. Sånn du får ganske lite tids opplysninger av når ting skjer og hvor langt inn i krigen det er. Det er en veldig bra bok men det foregår veldig lenge på en og samme tid og boka kunne vert dratt litt mer utover. Jeg synes også det var litt vanskelig og holde styr på hvem som er hvem og hvilke som har relasjoner til hverandre. Men det var en fin bok sånn sett med en viktig historie og et viktig budskap. Jeg gir terningkast 6,5\10. Jeg ville anbefalt boka til 8klasse og opp. Den er nok litt for mye for mindre klasse trinn.